fbpx

Trimble TDC600 – erfarenheter?

Forum Instrument Trimble TDC600 – erfarenheter?

  • Inlägg
    Echoes
      Hejsan!

      Vi ska byta handenheter och kikar lite på Trimbles TDC600.

      Har någon erfarenheter av den? Funkar det okej med bärbar radioenhet vid totalstationsmätning? Android i bakgrunden – bra eller dåligt? Filhantering?

       

    Visar 1 svar (av 1 totalt)
    • Svar
      johan_n
        Har använt den i ett år snart och gillar formatet. Radioenheten har jag i benfickan så jag slipper ha den vikten på mätstången. Upplever inte Android-plattformen som ett bekymmer. Filhantering är likadant som i en telefon, även enkelt att koppla in mot datorn med en USB C-kabel och hantera filerna i Windows Utforskaren.

        Har varit med om att Trimble Access slutat fungera oväntat vid något tillfälle, kan vara en bugg eller att det hände för mycket på en gång. Som tur är så lagras ju varenda mätning direkt i minnet så inget har gått förlorat, bara att starta appen pånytt och välja senast etablerad station.

        Tycker väl personligen att Trimble är lite dyrt men då all övrig utrustning vi har är Trimble sedan länge tillbaka så fick det bli en TDC600. Får ändå säga att jag är mycket nöjd på det hela. Pekskärm är väl sådär nu när det är kallt men det finns faktiskt ett par programmerbara fysiska knappar på enheten. En av dem har jag ställt in som “Enter”-knapp och trycker på den för att lagra en punkt.

      Visar 1 svar (av 1 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämnet.