fbpx

CBB.3111 och CEC.4111

Forum AMA & Mängdreglering CBB.3111 och CEC.4111

  • Inlägg
    Nadim 92
      Hej!

       

      Ska jag mängda för en VA schakt som är ingår fall A & B på samma grav.

      40 cm under väg-terrass nivån ligger KC mark och från om KC uppåt ska räknas som fall A och nedåt är fall B och min frågan är enligt AMA/MER 17 ska man dela rest. Fyllning  på fall A och B  också? om svaret är Ja då  betyder att jag måste dela rest. fyll på fall A & B?

      Bifogar länken för typsektionen.

       

      Tack

      MVH

      Nadim Sediqi

      Mätchef/mängdreglerare

    Visar 1 svar - 1 till 4 (av 4 totalt)
    • Svar
      engan
        Det lät lite krångligt, men kan du inte räkna hur mycket restfyll blir fall A/B på typsektionen, sen räknar du totalen på restfyllen i MBS:en eller vad du använder och delar upp den enligt typsektionen?
        Nadim 92
          Hej,

           

          Tack för ditt svar, volymberäkning för VA är utfört med MBS och klart, nu beställaren vill att jag ska dela rest. fyllen på fall A och B enligt den typsektion men finns ingen sådan förklarning i mängdförteckningen ( i MF har vi bara fall B) fortfarande ska jag räkna på fall A och B eller ?

          Anton
          none
            Ok, om det inte finns angivet i MF och kunden inte har beställt en etappvis schakt/fyll så borde ni kunna välja och reglera det antingen som fall A eller fall B. Du behöver nog inte dela upp det.
            Maetslusk
            SE
              Har du delat schakten i fall A och B? Du kan ju aldrig fylla mer Fall A massor än du schaktar upp…sedan förstår jag inte hur man kan räkna Fall A massor efter typritning…står det angivet hur mycket som kan vara fall A där??
            Visar 1 svar - 1 till 4 (av 4 totalt)

            Etiketter: 

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämnet.